Heaven and Hell.

Ridlektion igår..Fick byta häst, till den snällaste säkraste.. vilket passade skitbra eftersom vi hade hoppning.. Såklart kom inte mia som hade den nya unghästen som är rätt grön på hoppning.. Och han var tvungen att gå med i vår grupp.

När vi kommer in i ridhuset står pia o tänker högt "hmm vem kan ta Brutus " ?
(Inte jag inte jag inte jag )
"Emelie du får ta honom.."


Framridningen var ett HELVETE. han hoppa skutta, takta, kasta sig.. Vi hade ingen kontakt alls.. Jag var typ 2sek från att säga att det här kommer jag inte klara.. Det var nog ridlärarna med =). Tog iaf av mig sporrarna till hoppningen.

Därifrån gick allt på rälls!! Har aldrig sett han så lugn o trygg över hinderna. Kommer ihåg första gången jag såg honom över en bomserie då han bestämde sig för att HOPPA över tre kavalettibommar..
Lugn innan, hoppade jättebra, lugn efter. Kontroll ,tempo, lugn..

Jag typ gapa som ett fån efteråt, tillsammans med ALLA andra. Det var ju verkligen dömt att misslyckas men nej, vi var skit bra.. FAN vad kul det är att rida efter såna här lektioner. Fick beröm efteråt, som värmde MYCKET.

Kommentarer
Postat av: jessie

Klart det gick bra..du är ju bäst! Pamir nästa eller?

2008-10-19 @ 11:54:01
URL: http://jessicaakerblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0